محمد طاها ربانیمحمد طاها ربانی، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 29 روز سن داره

محمد طاها بهترین هدیه خدا

پدرانه ای از بابا مصطفی برای محمد طاها

1391/8/8 10:14
نویسنده : مامان زینب
325 بازدید
اشتراک گذاری

نی نی  اي كودك دردانه ي من

چراغ تابناك خانه ي من

بگو بابا!چطوره حال سركار؟

صفا آورده اي،مشتاق ديدار!

 عزیزم!منتي برما نهادي

كه پابر ديده ي بابا نهادي

بتو گفتم:دراينجاپاي مگذار

عنان مركب خود را نگهدار

در اين سامان بغير از شور وشر نيست

شرافت جز بدست سيم و زر نيست

شرف،هرگز خريداري ندارد

درستي،هيچ بازاري ندارد

همه دام و دد يك سر دو گوشند

همه گندم نما وجو فروشند

«عبادت» جاي خودرا بر «ريا»داد

صفا و راستگويي از مد افتاد

جوانمردان،تهي دست و تهي پاي

لئيمان را بساط عيش،برجاي

نصيحتها،ترا بسيار كردم

مواعظ را بسي تكرار كردم

كه اينجا پا منه،كارت خراب است

مبين درياي دنيا را...سراب است

ولي حرف پدر را ناشنيدي

زحوران بهشتي پاكشيدي

 قدم را از عدم اينسو نهادي

به گند آباد دنيا رو نهادي

 بكيش من بسي بيداد كردي

كه عزم اين «خراب آباد»كردي

ولي اكنون روا نبود ملامت

مبارك مقدمت،جانت سلامتماچ

تو هم مانند ما مأمور بودي

دراين آمد شدن معذور بودي

 كنون دارم نصيحت هاي چندي

بيا بشنو ز«بابا» چند پندي

 نخستين،آنكه با ياد خدا باش

زراه دشمنان حق جدا باش

ولي راه خدا تنها زبان نيست

در اين ره از رياكاران نشان نيست

 «خداجو» با «خداگو» فرق دارد

حقيقت با هياهو فرق دارد

 «خداگو» حاجي مردم فريب است

«خداجو» مؤمن حسرت نصيب است

«خداگو» بهر زر خواهان حق است

وگر بي زر شود از پايه لق است!

 «خداجو» را هواي سيم و زر نيست

بجز فكر خدا,فكر دگر نيست

 مرو هرگز ره ناپاك مردان

ز ناپاكان هميشه رو بگردان

 اگر چه عيب باشد راستگويي!

ولي خواهم جز اين،راهي نپويي

 اگر چه دزد،كارش روبراه است

ولي دزدي بكيش من گناه است

اگر دستت تهي شد،دل قوي دار

براه رشوه خواران پاي مگذار

 عزیزم،هوش خود را تيزتر كن

زابليسان آدم رو حذر كن

 تو باما بعد از اينها خوبتر باش

روان مادر وجان پدر باش

 بود چشم اميد ما بدستت

من و مادر،فداي چشم مستت

بعمر خويش باما با وفا باش

به پيري هم عصاي دست ما باش

 دلم خواهد كه بينم شادكامت

نشيند مرغ خوشبختي ببامت

 خدا را از سر جان بندگي كن

به نيروي خدا رخشندگي كن

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

سجاد
1 اردیبهشت 92 23:34
سلام با کلیپی از نماز خوندن سجاد کوچولو آپممممممممم منتظرتونیم